Maxime Meiland haalt hard uit naar de mensen die zeggen dat zij voor de tweede keer, na haar kledinglijn Monciel, nu ook met haar kinderkledingwebshop Vila Vito de koper in de maling neemt.
De kritiek brak direct na de lancering vorige week van de kinderkledingwebshop uit. Op Instagram haalt Maxime nu hard uit naar de critici. “Ik wil toch even wat melden. Ik krijg heel veel mails en berichten over dat het niet deugd (haar kledingwebshop, red.) en dat ik helemaal geen originele kinderkledinglijn heb. Dat klopt, het is inderdaad waar want Villa Vito is een webshop.”
Maxime zegt dat het toch duidelijk was dat het niet gaat om een eigen kledinglijn. “Dat heb ik altijd al gezegd, ik begrijp ook niet helemaal waarom mensen denken dat het een kledinglijn is die ik zelf geproduceerd heb. Want ik koop het gewoon in.”
Maxime Meiland stapte na haar mislukte mode-avontuur met haar merk Monciel waar de kleding bleek ingekocht op Ali Express, nu in de kinderkleding. Ze startte vorige week een nieuwe kinderkledingwebshop en dochtertje Claire (4) mocht een deel van de kleding showen.
“Na maanden met zo veel plezier Villa Vito te hebben opgericht mag ik eindelijk zeggen dat de webshop online is! Ik hoop dat jullie net zo gek zullen zijn op de items als ik en onze meiden! 💕 Check it out now villavito.nl,” schrijft Maxime Meiland op haar Instagram waar ze met een video haar nieuwe kledingsite opent. Naast de video deelt Meiland ook foto’s van haar 4-jarige dochter Claire, die items van de webshop showt als een volleerd model. schittert.
Het is de tweede poging van Maxime om in de mode te stappen. Vorig jaar lanceerde Maxime ook al een eigen kledinglijn voor vrouwen, maar die droom viel al snel in duigen toen bleek dat de collectie was ingekocht op Ali Express. De verkoop stortte in en Maxime bleef met haar collectie zitten.
In de Beau Monde zei Maxime daarover: “Ik heb er bewust voor gekozen om een bestaande collectie van een fabrikant aan te passen, omdat ik het eng vond om helemaal vanaf nul te beginnen.” Ze zei een financiële kater aan het avontuur te hebben overgehouden, omdat ze halve ton moest bijspijkeren.
“Dat lag deels aan mezelf en deels aan de media. Die inkoop volgens de media niet door de beugel, wat overal breed werd uitgemeten. Ik neem het mezelf kwalijk dat het is mislukt, want ik heb toch de simpele weg gekozen.”