Dat er op de redactie van weekblad Story geroddeld wordt zal niemand verbazen. Dat is namelijk de core business, maar de roddel die nu op de burelen in Hoofddorp de ronde doet is niet alleen pikant, maar ook waar. De hoofdrol in het verhaal is weggelegd voor hoofdredacteur Guido den Aantrekker. Die moet namelijk zijn biezen pakken als deskundige bij SBS Shownieuws.
‘Of we al wisten dat Guido op straat was gezet bij SBS Shownieuws’, luidde de vraag in de mail? Nee, dat wisten we niet, maar het blijkt wel te kloppen. De Aantrekker is binnenkort voor de laatste keer op de buis te zien als deskundige van SBS Shownieuws.
En dat moet voor de Story-hoofdredacteur een bittere pil zijn, want hij genoot zichtbaar van zijn rol als opgewonden keffertje achter de desk van het programma, dat nu verder gaat met de deskundigen Evert Santegoeds (hoofdredacteur weekblad Privé) en Bart Ettekoven, de hoofdredacteur van Weekend.
In de mail wordt overigens ook gesteld dat we niet moeten geloven dat Guido vertrekt bij Shownieuws vanwege zijn drukke werkzaamheden nu hij benoemd is tot Creative Director bij DPG Media, de uitgever van Story.
DPG Media is in zowel Nederland als België prominent aanwezig op de entertainmentmarkt met Story, Veronica Magazine, TotaalTV en Superguide in Nederland en onder meer Dag Allemaal, Story, Primo, TeVe Blad en TV Familie in België. Den Aantrekker gaat, zo werd begin februari bekend, samen met de hoofdredacteuren werken aan de verdere ontwikkeling van deze merken.
Dat het vertrek van bij Shownieuws van Den Aantrekker niet geheel vrijwillig is willen we best geloven. De dag nadat zijn benoeming bij DPG Media bekend werd zei de man zelf in Shownieuws dat zijn promotie geen gevolgen had voor zijn huidige functies: hij zou hoofdredacteur van Story én deskundige bij Shownieuws blijven. “Ik blijf wat mij betreft zeker op deze kruk zitten, ja”, vertelde hij in de Shownieuws-uitzending van 2 februari.
Het optreden van Den Aantrekker zorgde de afgelopen jaren nogal eens voor commotie. Vorig jaar rond Pinksteren kondigde hij aan een mediaoorlog te beginnen tegen Femke Halsema met als doel haar ontslagen te krijgen als burgemeester van de gemeente Amsterdam. “Enough is enough. Alle tegels die gelicht kunnen worden, zullen gelicht worden. Het 100% schijt hebben aan alles buiten haar grachtengordel – het is nu mooi geweest #promise #mediaoorlog,” schreef Den Aantrekker op twitter.
Halsema was volgens Den Aantrekker compleet de weg kwijt. “Gebruikt die vrouw geestdodende middelen? Ze lijkt volkomen geschift. Deze burgemeester moet echt ontslagen worden. Ze runt de hoofdstad als een persoonlijke hobby. Ze is een gore schande voor de maatschappij.”
In showbizzland heeft Den Aantrekker dan ook niet alleen maar vrienden. Vorig jaar september haalde Connie Witteman uit naar Guido den Aaantrekker (door Connie Aftrekker genoemd) na een voor haar onwelvallige publicatie in Story. “Dit heeft hoofdredacteur Guido den Aftrekker goedgekeurd om in zijn blad te plaatsen. “Jij bent in staat om je vrouw voor een paar euro te verkopen op de markt.”. Ook refereert ze aan een interview met Den Aantrekker uit 2016 waarin die stelt te stoppen met het werken voor de roddelpers. “25/5/2016 staat er toch dat je zou stoppen? Lieg je ook zo tegen je vrouw?”