Een cadeautje moet er afkunnen voor prinses Amalia: nog geen week nadat het door Claudia de Breij geschreven boekje over de prinses ter gelegenheid van haar 18de verjaardag op 7 december verscheen zijn er al 75.000 exemplaren verkocht. Dat betekent kassa voor De Breij, die 15% per verkocht boekje krijgt. Dat is dus bij een verkoopsprijs van 17.95 op dit moment al meer dan een ton voor Claudia. En daar zal het niet bij blijven.
Van het boek Amalia dat Claudia de Breij over de prinses schreef zijn al 50.000 exemplaren verkocht. De tweede druk van 25.000 exemplaren wordt vrijdag geleverd en is al uitverkocht. De derde druk is inmiddels besteld. Een dergelijke run op een boek hebben ze bij uitgeverij Pluim nog niet eerder meegemaakt.
Het boek over Amalia verschijnt in de traditie van boeken over de beoogd troonopvolgers ter gelegenheid van hun achttiende verjaardag. Zo publiceerde Renate Rubinstein in 1985 het boek Alexander en Hella Haasse in 1955 Portret van prinses Beatrix.
De prinses heeft Claudia de Breij meegenomen naar plekken die voor haar belangrijk zijn, waaronder de Koninklijke Stallen, het strand en haar school. Ze hebben gesprekken gevoerd over haar motivatie om af te zien van haar toelage, over zingen voor jezelf, cocktails maken, over hoe paardrijden helpt je hoofd leeg te maken en over de voor- en nadelen van sociale media. Ook kwam aan de orde wat het koningschap en haar toekomstige rol momenteel voor haar betekenen. Het boek laat zien wie Amalia nu is door de ogen van Claudia de Breij.