Bas Smit heeft zijn vrouw Nicolette van Dam verrast door hun tuin om te toverend tot een waar winterwonderland zoals je dat in tuincentra ziet. Wat het grapje Bas heeft gekost? Waarschijnlijk helemaal niets…
‘Oke, ben je er klaar voor’, vraagt Bas voordat hij Nicolette de omgetoverde tuin laat zien. Nicolette weet niet wat ze ziet. Óveral lichtjes, een skilift, een Oostenrijks huisje en een heuse Glühwein bar. En dat allemaal in een Amsterdamse achtertuin. ‘Als we deur niet uit kunnen, dan maar thuis een feestje van maken. Jongens, in deze tijd moeten we zelf de slingers ophangen, toch?’, schrijft Bas Smit op Instagram.
Het is overigens de vraag of Smit ook maar een cent bijgedragen heeft aan het kerstcadeautje voor zijn Nicolette. Gezien de tekst in zjn Instagram-post ‘Zwaar onder de indruk van m’n vrienden van @mekertuinen, wist dat ze konden knallen, maar afgelopen dagen was een militaire operatie’, zou het best eens een gesponsorde kersttuin kunnen zijn.
Afgelopen zomer zei Bas Smit in Weekend: “Voor een ton kun je mij niet acht berichten laten posten. Dat klinkt misschien wat blasé en mensen kunnen dat belachelijk veel geld vinden, maar wij willen niet te veel doen.“
Voor 12.500 euro per filmpje komt Bas dus zijn bed niet. “Je kunt me pas mailen als je een voorstel hebt vanaf 25.000 euro, dan weet ik gelijk hoe serieus je bent. Vanaf 25.000 euro post ik één bericht van een adverteerder, mits het past in ons leven.”
Bas kijkt dan ook neer op BN’ers die goedkopere Instagram-campagne’s oppakken. “Te veel BN’ers gaan toch nog even met dat maskertje op in bed liggen voor een fotootje omdat ze de huur moeten betalen. Dat vind ik sociale armoede in plaats van sociale media.”() “Wij vinden het belangrijk om niet alleen aan onszelf te denken door een stukje terug te geven aan de maatschappij.”